zondag 15 november 2009

Dag 16: Yangshuo


Dag 16 – Zondag 15/11: Yangshuo阳朔县

Om 8u50 gaat de wekker. Het is moeilijk opstaan na een korte nacht. Opnieuw neem ik hetzelfde ontbijt als de vorige dagen. Met zes man gaan we de omgeving per fiets verkennen. Het is buiten goed aan het regenen, desondanks vertrekken we toch. We nemen een weg die vooral bergop gaat. Op een splitsing gooien we een stokje op dat bepaald welke richting we zullen uitgaan. We gaan verder bergop. Na een uurtje rijden komen we in een heel klein dorpje. Het is nog altijd aan het regenen. In een van de huizen horen we muziek. We gaan dichterbij kijken en we zien er een Chinese vrouw tv kijken. We vragen of we even mogen binnenkomen om te schuilen. Benoît heeft een flesje baijiu bij dat we vlug ophebben. We krijgen er gewone en gedroogde mandarijnen aangeboden. Als we vertrekken kopen we nog wat mandarijnen voor een klein prijsje.

De regen houdt nog steeds aan dus keren we maar terug. Nu gaat het constant bergaf tot in Yangshuo. De rest van de namiddag zetten we ons in de lounge van het hostel waar we drankspelletjes spelen. We amuseren ons ook met enkele denkspelletjes. Na enkele uurtjes hebben we genoeg gedronken.

’s Avonds ga ik shoppen. Ik koop ondermeer een windstopper van North Face en een winterjas van Columbia voor een zeer mooie prijs. Terwijl de meesten van de groep hond gaan eten, ga ik met Roel in een gewoon restaurantje eten. We eten er rijst met gebakken ei, eend in biersaus en varken. Het eten is veel te pikant om er met smaak van te eten. Om 0u30 lig ik in mijn bed.

Aalschovers

Schuilen voor de regen

Drankspelletjes

Namiddagje zuipen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten