zondag 22 november 2009

Dag 23: Hong Kong


Dag 23 – Zondag 22/11: Hong Kong香港

Vandaag ga ik mijn eigen weg door de stad. Ik slaap uit tot 9u30. Rond 11u neem ik de Star Ferry naar Hong Kong Island waar ik een wandeling maak langs verschillende bezienswaardigheden. Ik probeer er ook de langste roltrap ter wereld uit die me 800 meter lang naar boven brengt. Op Hollywood Road ga ik naar de Man Motempel, een tempel waar het plafond vol met spiraalvormige wierookstaven hangt. De tempel is gelijkaardig aan die we gisteren bezocht hebben. Dan wandel ik verder naar het koloniale Western Market gebouw, een van de oudste gebouwen van Hong Kong. Langs de buitenkant een mooi gebouw maar binnenin zijn er enkel winkels.

Na deze wandeling neem ik de Star Ferry terug naar Kowloon. Vlug de McDonald’s binnen voor een hemburger. Dan ga ik te voet naar het HK Museum of History. Dit is een museum dat handelt over de geschiedenis van Hong Kong vanaf de prehistorie. Vooral het gedeelte over de 20e eeuw vind ik het interessantste. Na anderhalf uur heb ik het gezien. Via Nathan Road wandel ik dan verder naar het noorden en via Temple Street wandel ik dan terug. Ze zijn hier bezig met de avondmarkt op te stellen. Ik neem mijn tijd om nog enkele winkeltjes binnen te gaan.

Om 18u ben ik terug in het hostel. Even later komt Emma er ook aan. Ik ga met hem eten in een kebabzaak. Het eten is er heel lekker. Nadien bezoeken we nog eens vlug de avondmarkt op Temple Street. Daarna hebben we met enkelen van de groep afgesproken. Op een terrasje op Cameron Lane komt heel de groep dan samen. Hier geven we een gesigneerd Mahjongspel cadeau aan Benoît als bedankje om deze reis in goede banen te leiden. De avond sluiten we af in dezelfde bar van gisteravond. Er is weer een muziekgroepje bezig dat covers brengt. Het is veel minder druk dan gisteren wat het toch al wat aangenamer maakt. Om 3u houd ik het voor bekeken. Om 5u komen de laatsten aan in het hostel.

Panda

Terrasje op Cameron Lane

Benoit met cadeautje van de groep

In een bar

In een bar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten